مشاركة فيديوهات ومقالات بالعربية

تعقيب أحمد الطيبي حول مكانة المرأة العربية

0.00 - (0 تقييمات)
نشرت
346
مشاهدات
0
تعليق
شارك الرابط Embed

ابلاغ Report

מתוך ערוץ הכנסת 99
احمد الطيبي حول مكانة المرأة العربية

אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל):
אדוני היושב-ראש, אין ספק שמדובר בדוח חשוב בנושא חשוב. אני רוצה להתרכז יותר במעמד האשה הערבייה הפלסטינית, הן בתוך ישראל, הן בתוך השטחים הכבושים, אבל גם בעולם הערבי. דוח הפיתוח והקִדמה שיצא לפני שנים מספר -- לא הדוח האחרון של האו"ם -- קבע שהפיגור בעולם הערבי נובע מהיעדר תעסוקה של נשים, שהן מחצית מהחברה בעולם הערבי, והדרתן והזנחתן. אין יותר נכון מכך, אדוני היושב-ראש. מדובר בירייה ברגל, של עולם של מדינות מתפתחות שביוזמתן מפסידות כוח עבודה מצוין. מצד שני, כאשר אתה מביט על המעמד והיחס אל האשה הערבייה בישראל, אתה רואה שההדרה והאפליה היא כפולה ומכופלת. היא מופלית גם בשל העובדה שהיא אשה וגם בשל העובדה שהיא ערבייה. הצבת לוחצת משני הצדדים, ולכן המאבק הוא קשה יותר, האתגר הוא חזק יותר, המחסומים הם גבוהים יותר.
כאשר אתה משווה למשל, באופן כללי, משכורת של נשים בישראל -- משכורת האשה בממוצע נמוכה ב-36% ממשכורתו של גבר, אף-על-פי שהחוק אוסר אפליה במשכורות בין גברים לנשים במשרות שוות. זאת ועוד, סטטיסטית נשים יותר משכילות מגברים במדינת ישראל, אך למרות זאת האפליה היא ברורה ומובהקת.
נכון, חוק ייצוג הולם לנשים גרם לשינוי חיובי ברור זה שנים רבות, לעומת חוק ייצוג הולם לערבים, שלא גרם לשינוי בנושא התעסוקה.
מוכרים לכולנו המקרים שבהם נשים מגיעות למחסומים, אדוני היושב-ראש, והן נאלצות לפעמים ללדת במחסום. היש יחס ברוטלי יותר מאשר למנוע מאשה הרה, הכורעת ללדת, לעבור את המחסום? לא מדובר במקרה אחד שהוא חריג, אלא בכמה מקרים. אין ספק שמדובר בהתעמרות.
הנושא השני זה חוק האזרחות. אין עמותה של זכויות אדם, גוף לזכויות אדם באו"ם, מחוצה לו, שלא מותח ביקורת באופן המובהק ביותר על איסור איחוד משפחות. למעשה, ההתייחסות אל נישואים בין גבר לאשה פלסטינים משני עברי "הקו הירוק" כאל קונספירציה שצריך להיאבק בה - וכמובן היחס לנשים בבתי-הכלא, נשים פלסטיניות, נשים ערביות.
אני רוצה לדבר, ברשותך, אדוני היושב-ראש - - -
רצח נשים. רצח נשים באשר הוא הוא דבר נתעב, והוא נתעב יותר כאשר מצרפים אליו את המלה "כבוד", או את המלה "אהבה". אמרתי בעבר: אין כבוד ברצח, אין רומנטיקה ברצח, צריך לאסור את השימוש במלים האלה וצריך לאכוף את החוק והמניעה, כדי להשליט חוק וסדר ולמנוע מאנשים לחשוב שזה סוג מקל של קיפוח חיי נשים ורצח נשים. אני מודה לך, אדוני היושב-ראש.

جاري التحميل